czwartek, 26 marca 2020

Jaka piękna awantura! - zabawa z ,,Ptasim radiem" Juliana Tuwima

   Dziś proponuję Wam inne spojrzenie na klasykę literatury dziecięcej i zabawę z ptasimi celebrytami. Zainspirował mnie trznadel. Piłam poranną kawę, kiedy zobaczyłam żółtego kurczaczka przebranego za wróbla. Pomyślałam o innych ptasich przebierańcach - czerwone długie kozaki bociana, frak jaskółki, Indianin dudek. Zastanowiłam się, dokąd mogą zmierzać tak poprzebierani. Ciąg myśli i skojarzeń : ptasi celebryci→potrzeba pokazywania się →media→ radio..Taaak, ,,Ptasie radio"!  Otworzyłam więc zbiór wierszy pana Tuwima, co i Wam proponuję. Zastanówcie się, co wywołało taką wielką awanturę i jak można było jej uniknąć. Pobawcie się tekstem. Zastosujcie różne interpretacje. Bądźcie zdziwieni kłótnią ptaków, zasmuceni, spróbujcie ją wykpić. Przeczytajcie jak maluszek i stara babuleńka, bardzo cicho i bardzo głośno. Ten tekst jest bardzo wdzięczny do głośnego czytania. Może nawet zechcecie nagrać własnego audiobooka. 
Na deser proponuję pracę plastyczną - ukażcie w sposób symboliczny tę scenę. Prace nadsyłajcie na nasz biblioteczny adres mailowy bibliotekanabielawach@gmail.com. Miłej zabawy!

Trznadle

Ptasia audycja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz