wtorek, 12 maja 2020

Powrót doktora Dolittle

 Podobnie jak z drugim człowiekiem, tak i z książką czasami wchodzimy w relacje, których do końca nie potrafimy wytłumaczyć. Ulubiona lektura z dzieciństwa wraca do nas w najmniej spodziewanych momentach i towarzyszy, uparcie dopraszając się, aby sobie o niej przypomnieć.

   Pamiętałam, że seria Hugh Loftinga ,,Doktor Dolittle" opowiadała o lekarzu, który rozmawiał ze zwierzętami. Pamiętałam też atmosferę przygody i dziecięcej ekscytacji, która towarzyszyła mi podczas czytania tej książki. Pamiętałam, że ją lubiłam, ale już nie potrafiłam do końca określić za co. Takie kawałki układanki, które po latach od przeczytania książki nie składają się w całość. ,,Weterynaryjne serie" dla dzieci cieszą się dużą popularnością w naszej filii, wpisałam więc książkę na listę do przypomnienia, aby moje odczucia ubrać w słowa i stworzyć z nich rekomendację. Lista niestety się zagubiła, ale doktor Dolittle znów zaczął prosić o moją uwagę. Pojawiał się jako nawiązanie literackie w lekturach Matyldy z książki Roalda Dahla, wspomina o nim Rafałek w ,,Wehikule czasu" Marcina Szczygielskiego. To właśnie Jan Dolittle pozwolił uwierzyć Misi z serii Anieli Cholewińskiej ,,Misia i jej mali pacjenci", że możliwe jest porozumiewanie się ze zwierzętami. ,,Dobrze, panie doktorze, wracam do pańskich przygód!" pomyślałam. Zajrzałam jeszcze na skrzyknę mailową i.... okazało się, że mój ulubiony głos audiobookowy, pani Edyta Jungowska, nagrała audiobook z przygodami sympatycznego doktora. Wiedziałam już, że przed nim nie ucieknę. Jednym tchem (!) przeczytałam książkę o człowieku, który całkowicie poświęcił się swojej pasji i zadał sobie trud, by naprawdę zrozumieć zwierzęta (taki doktor Judym dla zwierząt). Kiedy jako dorosła analizowałam postać doktora, dziecięca część mnie z wypiekami na twarzy czytała o ratunkowej wyprawie do Afryki doktora Jana i jego ferajny, o spotkaniach z piratami, z tubylcami, o poszukiwaniu rozbitka, o niezwykłych dwugłowcach i o upragnionym powrocie do domu. Jestem gotowa na interpretację pani Jungowskiej. 


Premiera audiobooka zapowiedziana jest na 20 maja. Każdy,
kto złoży zamówienie w sklepie internetowym www.jungoffska.pl na audiobook „Doktor Dolittle i jego zwierzaki” do 20 maja br. otrzyma egzemplarz z autografem lektorki – Edyty Jungowskiej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz